Fredagen den 13:e

Idag ska det vara otur.

När jag tankade på väg till jobbet i morse såg jag det första tecknet.

En tjej backade sin nya, blanka, svarta cab över en stor sten.

Först bumpade bakhjulet emot. Sen kom oturen i skepnad av tjejens

egen okunskap. Stöter man emot något stort och hårt bör man sluta åka

och byta håll.

Men inte tjejen i den svarta caben.

Hon gasar på. Häver bilen över den stora stenen, skarpar och knycklar till

sparklådan för att sedan gunga tillbaka igen.

Hon kör fram några meter. Stannar. Kliver ut.

Och torkar rutan!

Fortfarande till synes ovetande om att hon nyss färgat om en sten med sin bil kör hon vidare. Det kryper i kroppen på mig när jag ser sådant.
Jag slår vad om att det här var den typen av otur som drabbar någon annan.
Dimman har rullat in över stan.


Kommentarer
Postat av: Pauen

Ja alltså jag tillhör ju samma kön som damen i bilen men jag måste ändå får säga detta: "Typiskt kärringar".
Jag ska i alla fall aldrig bli en kärring, lovar!

2006-10-13 @ 14:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback