Vinn Adams pengar

Jag brukar tävla med mig själv på morgnarna. Först testar jag min simultankapacitet genom att raka mig, borsta tänder, gå på muggen, lyssna på radio, väcka barn och förse hunden med vatten samtidigt.
Sen testar jag mig själv i effektivitet avseende egen taxiverksamhet. Målet är att lämna Elias på skolan i Tyresö, lämna Tyra på hunddagis, lämna Elise på skolan i Hammarby, lämna Pauline på jobbet i Sundbyberg och lämna mig själv på jobbet i Kista inom en timme. Oftast går det bra. Idag gick det sådär.
Jag masade mig kvar i bilen på parkeringen för att mäta mig mot Adam Alsing i "vinn Adams pengar".
Jag hade 9 rätt. Adam hade 7. Jag brände en fråga med minsta möjliga marginal. Kvinnlig rösträtt infördes 1921. Inte 1922 som jag svarade. Jag borde ha ringt in.


Kommentarer
Postat av: Pauen

Fast jag jobbar i Solna...Strand! Flott va?

2006-10-16 @ 10:32:07
Postat av: kokidodmomanons

Alla klarar ju VAP. Det är ju enkelt. Men ring in och klara det - DET är inte enkelt. Du kan ju alltid ringa oss oxå - vi kan ju allt ;o)

Postat av: Anonym

Vi kanske ska ringa in i grupp nån gång och ta den rackarn?

2006-10-22 @ 17:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback